niedziela, 29 maja 2016

Ulubione pancakes mojego brata


Tę sobotę możemy zdecydowanie zaliczyć do tych najbardziej leniwych. Leniwych do tego stopnia, że nawet myśl o przygotowywaniu porządnego obiadu nie przeszła przez nasze głowy. Nikt nie miał zatem nic przeciwko jedzeniu w środku dnia domowej wersji ulubionego amerykańskiego śniadania.


To danie to jedna z tych rzeczy, którą mogłabym robić z zamkniętymi oczami. Mój młodszy brat szaleje na ich punkcie, a że prawie dwumetrowy młody człowiek potrafi zjeść dużo, za jedną porcję robi tutaj kilka 'przeciętnych'.

*



Składniki na 2 porcje:

PLACKI

- 130g mąki
- 2 łyżki cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 180ml mleka
- 1 duże jajko 'zerówka'
- 100g ciemnej czekolady, posiekanej na kawałki*

SOS

- 250g truskawek, pokrojonych w ćwiartki
- 30g masła
- 2 łyżki cukru
- łyżka skrobi ziemniaczanej rozmieszana w 60ml wody

1. Zacznij od sosu. Do garnka włóż kawałki truskawek, masło i cukier i podgrzewaj do roztopienia masła. Następnie zwiększ ogień i gotuj przez kilka minut, do czasu, aż truskawki zmiękną. Rozgnieć je widelcem i wlej wodę ze skrobią, cały czas mieszając masę. Gotuj jeszcze przez chwilę i odstaw do przestudzenia.

2. W dużej misce połącz mąkę, cukier, sól i proszek do pieczenia. Dodaj mleko i jajko, a następnie energicznie wymieszaj by powstało gładkie ciasto. Wmieszaj posiekaną czekoladę.

3. Nabieraj po dużej łyżce ciasta i smaż małe placki. Nie żałuj sosu przy podaniu - deserowa czekolada w plackach doskonale się z nim łączy.


*Ta ilość czekolady jest doskonała dla wszystkich czekoladoholików. Możesz ją jednak zawsze zmniejszyć, jeśli wydaje Ci się za duża : )



BON APPÉTIT !



3 komentarze:

  1. Pancakes wyglądają przepysznie! Ja również lubię sobie zrobić takie leniwe weekendy :D + mam pytanie, otóż robisz piękne zdjęcia i cudownie je przerabiasz, chciałam się podpytać czy używasz jakiegoś programu do przerabiania kolorów? Bardzo zależy mi na odpowiedzi, bo sama trochę cykam zdjęć i wciąż szukam sposobu na takie idealne zdjęcia potraw, pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za takie miłe słowa! Do edycji zdjęć używam programu Photoshop Lightroom, według mnie najlepszy do takich działań : )

      Usuń