środa, 4 maja 2016

Chleb daktylowy z wodą różaną


Odkąd po raz pierwszy skosztowałam daktyli, nie jestem w stanie się bez nich obyć. Mam je pod ręką gdziekolwiek jestem, są świetną przekąską i doskonale zastępują słodycze gdy zależy nam na zdrowszej alternatywie.                                 

Dzisiejsze ciasto właściwie je przypomina - ma głęboki, karmelowy smak, chrupiącą skórkę i miękkie, wilgotne wnętrze. Przepis, nieco przeze mnie zmieniony, pochodzi ze wspaniałej książki Samar Khanafer pt. Hummus Za'atar i granaty, którą z całego serca polecam wszystkim smakoszom bliskowschodniej kuchni.



Składniki na małą podłużną formę:

- 300g suszonych daktyli (najlepiej miękkich)
- 1/2 szklanki wody
- 230g jasnej mąki orkiszowej
- 100g ksylitolu lub brązowego cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 1 łyżeczka cynamonu
- 2 jajka
- 125g masła
- 2 łyżki wody różanej (opcjonalnie)

1. Nagrzej piekarnik do 180 stopni.
2. Pokrój daktyle na ćwiartki i umieść w garnku razem z 1/2 szklanki wody. Gotuj na małym ogniu przez 10 minut, do czasu aż daktyle zmiękną. Odstaw do lekkiego wystudzenia.
3. W misce połącz ze sobą mąkę, proszek i cynamon. W osobnym naczyniu utrzyj masło z cukrem, dodaj jajka i ubij na puszystą masę.
4. Przestudzone daktyle zmiskuj ręcznym blenderem na gładką pastę, wlej wodę różaną i dobrze zamieszaj.
5. Wsyp suche składniki do mokrych, dodaj pastę i zmiksuj dokładnie. Ciasto powinno być gęste.
6. Przełóż ciasto do wyłożonej papierem blachy i piecz w nagrzanym piekarniku około 1 godziny. Wyjmij, gdy patyczek włożony w środek będzie całkiem suchy. 

BON APPÉTIT !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz